close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סקירת מאקרו חודשית- חודש יוני

מערכת שורשי סיוון, תשעד08/06/2014

סקירה פיננסית גלובלית חודשית לחודש יוני. מה קורה בעולם הפיננסים?

תגיות:

ארה"ב - סיכום שבועי
בארה"ב ממשיכים לשבור שיאים למרות המגמה המעורבת. מדד ה- 500 S&P ננעל על 1,923.57 נקודות, כאשר סוף השבוע היה בסימן מבול של נתוני מאקרו, אשר צפוי להימשך השבוע הן בארה"ב והן באירופה. בעוד שהנתונים בארה"ב הראו לאחרונה סימנים של האטה מסוימת בהתאוששות הכלכלה הגדולה בעולם, נראה כי המשקיעים אינם מתרגשים יתר על המידה. למעשה מתחילת השנה ניתן לראות סימני האטה נראה במספר סקטורים מרכזיים: הצריכה, הצמיחה והנדל"ן. להלן הסקירה על סקטורים אלו אל מול פרסומי המאקרו לשבוע האחרון.

סקטור הצריכה. בנתון הזמנות המוצרים ברי הקיימא הבשורה מעורבת. מחד הנתון הכולל של הזמנות חדשות (כולל מוצרי ליבה) לחודש האחרון הציג עליה מפתיעה של כ- 0.8%. למרות שמדובר על נתון חלש מזה של קודמו, חשוב לזכור כי צפי השוק הציג ירידה דווקא של 0.5%. מאידך, אם מנטרלים את מוצרי הליבה, ניתן לראות כי הצמיחה ברמת ההזמנות נמוכה מהצפוי, כ- 0.1% וזאת עוד לעומת לעליה חדה יותר בחודש הקודם של כ- 2.9%.נתוני הצמיחה. האומדן לשיעור הצמיחה של הרבעון הראשון עודכן כלפי מטה עם צמיחה שלילית של כ- 1.0%. אומנם השוק ציפה לירידה אך בשיעור מתון יותר, של כ- 0.5%. למרות האכזבה הנתונים מוסברים בעיקר מפגעי מזג האוויר שהיכו את הצד המזרחי בתחילת השנה האזרחית.סקטור הנדל"ן. תחילה למדד קייס שילר. המדד אשר מציג את השינוי במחירי הדירות הפרטיות ב- 20 המחוזות המרכזיים בארה"ב, ממשיך לעלות (12.4% לעומת צפי השוק אשר עמד על עליה של כ- 11.8%) אם כי ייתכן ומתחיל להתמתן.

אסיה - סיכום שבועי
להלן סקירת הבורסות המרכזיות באסיה:

יפן. מגמות מעורבות נצפו ביפן השבוע לאור פרסומי המאקרו. היקף המכירות הקמעונאיות בחישוב שנתי ירד בכ-4.4%, זאת לעומת החישוב שנעשה בחודש הקודם אשר מדד עלייה של 11%. על רקע נאומו של נגיד בנק יפן, קורודה, ממשלת יפן הורידה את כמות קניית אג"ח זרות לרמה של 90.5 מיליארד יין. בסוף השבוע פורסם דו"ח הוצאות משקי הבית אשר מדד ירידה דראסטית של 4.6% בהוצאות על סחורות ושירותים, נתון מדאיג לגבי חוסנה הכלכלי של יפן ומצב משקי הבית בה. עם זאת, שיעור האבטלה נשאר ללא שינוי ועומד על 3.6% בלבד. ירידות נרשמו גם במגזר התעשייתי כאשר מדד התפוקה התעשייתית הצביע על ירידה של 2.5%.

סינגפור. הבורסה בסינגפור ננעלה בעליות שערים קלות מתחילת השבוע. אולם, נתונים חלשים מגיעים מהמגזר התעשייתי כאשר התוצר התעשייתי בחישוב שנתי לא עמד בציפיות האנליסטים לעלייה של 6.5% כאשר נרשמה עלייה בפועל של 4.6% בלבד. עם זאת, היקף הלוואות הבנקים לעסקים פרטיים ומשקי בית עלה מהחודש שעבר לרמה של כ-591 מיליארד דולר סינגפורי, נתון אשר יכול להעיד על עלייה באמון הצרכנים והוצאותיהם.

הודו. שוק ההון בהודו חווה שבוע של ירידות שערים ופרסומי מאקרו בסנטימנט מעורב. יתרות הדולר האמריקאי בהודו ירדו לרמה של 312.6 מיליארד דולר. היקף הלוואות הבנק ההודי עלה בכ-13.6% בלבד. זהו נתון חיובי אמנם אך מראה עלייה נמוכה לעומת החודשים הקודמים. התוצר המקומי גולמי לא הפתיע את המשקיעים כאשר רשם עלייה של 4.7%.

אוסטרליה. ירידות של כ-3% נרשמו השבוע בשוק ההון באוסטרליה. עלייה של 0.3% במיזמי הנדל"ן הכו את התחזיות ואת ציפיות המשקיעים. זהו נתון חיובי אשר עשוי להשפיע לטובה על נתוני התוצר הלאומי שיתפרסמו בשבוע הבא. נתון חיובי מגיע גם מעלייה של כ-2.9% בהיקף מכירות הבתים החדשים באוסטרליה. אולם, המדד הקובע את סכום ההשקעות הכולל של חברות פרטיות הפתיע לרעה כאשר העיד על ירידה של 4.2%, דבר המרמז על החלשות הכלכלה. נתון זה לא השפיע על המגזר הפרטי ותחושת בטחון בכלכלה ובממשלת אוסטרליה בעלייה כאשר נרשמה עלייה של 0.5% בערך האשראי הניתן לצרכנים ועסקים קטנים.

אירופה - סיכום שבועי
בריטניה. שבוע בסנטימנט שלילי עבר על בריטניה על רקע פרסומי המאקרו. מספר המשכנתאות החדשות אשר ניתנו במהלך כל החודש האחרון לא עמדו בציפיות וירדו לרמה של 42 אלף בלבד, זאת לעומת 45 אלף בחודש הקודם. נתונים מדאיגים מגיעים גם מהמגזר התעשייתי כאשר סקר ה-CBI המשקף את היקף המכירות של הסקטור הקמעונאי אכזב את המשקיעים כאשר עמד על 16 נקודות בלבד, נמוך בהרבה מהתחזית ל-36 נקודות. אולם, מדד בטחון הצרכנים פורסם בסנטימנט חיובי דבר המעיד על עלייה באמון הצרכנים לגבי מצבה הכלכלי של בריטניה.

גרמניה. בתחילת השבוע פורסם מדד אמון הצרכנים GFK בגרמניה ללא כל הפתעות או שינוי מהחודש הקודם כאשר נקבע על 8.5 נקודות. מדד מחירי הייבוא דווקא אכזב את האנליסטים כאשר רשם ירידה של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.1%. אכזבה נוספת מגיעה בעקבות נתון מדאיג של עלייה של כ-24 אלפי אנשים במספר המובטלים לעומת החודש הקודם. ירידה של 0.9% בערך הכולל של המכירות הקמעונאיות מצביעה גם היא על הצטמצמות מפתיעה בפעילות הכלכלית הכוללת במשק הגרמני, זאת כאשר המשקיעים בכלל ציפו לעליות.

ספרד. שוקי ההון בספרד ממשיכים לעלות גם השבוע ובסך הכול נרשמה עלייה של למעלה מעשרה אחוזים מתחילת השנה. מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 0.1% בלבד לעומת צפי לעלייה של כחצי אחוז. זהו עדיין נתון מעודד לעומת תוצאות החודשים הקודמים. הפתעה הורגשה בעקבות פרסום היקף המכירות הקמעונאיות בספרד כאשר נמדדה עלייה של 0.7% וזאת לעומת ציפיות האנליסטים לירידה במכירות. התוצר המקומי גולמי עמד בתחזיות ונאמד ב- 0.4%. החשבון השותף של ספרד ממשיך במגמתו החיובית של החודשים האחרונים כאשר הוא הראה פער שלילי של כ-1.8 מיליארד אירו בלבד, עלייה של כמיליארד אירו מהחודש הקודם.

גוש האירו. פרסומי מאקרו בסנטימנטים חיוביים פורסמו השבוע על רקע נאומיו של נגיד הבנק המרכזי באירופה, מריו דרגי. ירידה של 1.8% בלבד בהיקף ההלוואות למגזר הפרטי, לעומת צפי לירידות חדות יותר, עשוי להשפיע לטובה על כל גוש האירו. הפתעות הגיעו גם מכיוונם של שני סקרים שנערכו השבוע באירופה. הראשון הוא סקר מצב העסקים אשר הראה נתון גבוה מהציפיות לגבי תחושותיהם של בעלי העסקים על המצב הכלכלי בחודש האחרון. סקר הצרכנים אל מול העסקים גם כן עקף את התחזיות כאשר נקבע על 102.7 נקודות, דבר המעיד על ביצועים כלכליים חיוביים בגוש.

המידע מוגש בחסות: IBI בית השקעות המספק שירותי: מסחר עצמאי, ניהול תיקי השקעות, קופות גמל ועוד

אין בפרסום זה ובכל הכלול בו משום דבר פרסומת הפרסום מבוסס על מידע שדווח לציבור על ידי צדדים שלישיים כלשהם בו וכן על הערכות ואומדנים, שמטבע הדברים אפשר ויתבררו כחסרים או בלתי מדויקים או בלתי מעודכנים. פרסום זה הינו חומר מקצועי מסייע בלבד ואין לראות במידע המוצג בו כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים המוזכרים בו ולכן אין לקבל על סמך פרסום זה בלבד החלטות השקעה כלשהן. פרסום זה הינו למטרות אינפורמטיביות בלבד, ואין בו ובכל הכלול בו משום ייעוץ או הצעה או שידול או הזמנה לרכוש )או למכור( את ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסיים הנזכרים בו, ואין בו משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. IBI בית השקעות, עובדיו וחברי הדירקטוריון שלו לא יהיו אחראים לכל נזק, ישיר או עקיף, שיגרם, אם יגרם, למאן דהוא, כתוצאה מהסתמכות על פרסום זה. בית השקעות אי.בי.אי. מחזיק וסוחר עבור לקוחותיו ועבור עצמו בניירות הערך ו/או בנכסים הפיננסים העשויים להיות מסוקרים בפרסום זה, כולם או חלקם, והוא עשוי לפעול הן במגמת קנייה והן במגמת מכירה בכל אחד מניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים האמורים. פרסום זה הינו רכושו של IBI בית השקעות ואין להעתיק, לשכפל, לצטט, להפיץ או לפרסם בכל אופן פרסום זה או חלקים ממנו ללא רשות מפורשת, מראש ובכתב, של IBI בית השקעות

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה